وکیل جرایم سایبری

همه چیز درباره وکیل جرایم سایبری

وکیل جرایم سایبری یک وکیل متخصص و باتجربه در زمینه جرم های مربوط به فضای مجازی است. او به شیوه ملموسی با چنین جرم هایی آشنا بوده و از نحوه وقوع آن ها آگاه می باشد. همچنین دارای تحصیلات عالیه و آکادمیک در زمینه وکالت است. علاوه بر آن وکیل مربوطه به شکل فوق العاده ای از چگونگی طرح دعوا و پروسه قانونی این نوع جرایم مطلع و آگاه می باشد. در واقع بهترین وکیل در زمینه جرایم اینترنتی شخصی است که راه های عملی دادگاه را بشناسد. همچنین قادر به ارائه نظر و دیدگاهی حقوقی در زمینه پرونده مربوطه باشد.

جرایم سایبری کدم‌اند و دلایل بروز آن ها

وکیل جرایم سایبری

بنا به گفته وکیل جرایم سایبری این جرم ها جزء جدیدترین قانون شکنی هایی هستند که طی یک دهه گذشته به شدت رواج پیدا کرده اند. قانون شکنی هایی که در فضای مجازی انجام می شوند و به نوعی جان و مال، ناموس و امنیت و ابروی افراد را تهدید می کنند جرایم سایبری نامیده می شوند. همچنین در دسترس بودن گسترده اینترنت و تلفن های هوشمند مهم ترین دلایل بروز این جرم ها هستند.

وکیل جرایم سایبری به چه نوع پرونده هایی رسیدگی می کند؟

به طور کلی یک وکیل جرایم سایبری در انواع دعواها و پرونده هایی که به نوعی با جرم های فضای مجازی یا رایانه ای و همچنین کلاهبرداری اینترنتی در ارتباط باشند دخالت می کند. برخی از پرونده هایی که توسط این نوع وکیل مورد بررسی قرار می گیرند عبارت‌اند از:

●  دعواهای مربوط به سرقت اطلاعات.

● پرونده های مرتبط با کلاهبرداری هایی که در بستر اینترنت انجام می شوند.

● پرونده های مربوط به شکایت به دلیل اخاذی از طریق فضای مجازی.

● دعواهای مرتبط با نادیده گرفتن حقوق مؤلفین.

● پرونده های مربوط به تهدید در فضای مجازی.

● پرونده های مربوط به طرح شکایت در خصوص ایجاد ترس و ارعاب شهروندان در فضای مجازی.

● شکایات مربوط به آزار و اذیت روانی از طریق فضای مجازی.

● شکایاتی در خصوص توهین به شخص یا اشخاص و یا دسته یا گروهی خاص از جامعه.

● پرونده های مربوط به شکایت به دلیل افترا و بهتان.

● پرونده های مرتبط با توهین و نشر اکاذیب.

● شکایت از شخص یا اشخاص در زمینه بازی با آبروی افراد.

نکته: باید توجه نمود که جرم های رایانه ای زمانی جرم تلقی می شوند که به نوعی در تضاد با مشی‌های عرفی و فرهنگی جامعه‌ باشند. همچنین افراد مرتکب، قانون اساسی کشور را به طرز محسوس و محرز زیر پا گذاشته باشند.

ویژگی های وکیل جرایم سایبری

ویژگی های وکیل جرایم سایبری

به دلیل وجود حساسیت در پرونده های مربوط به جرایم اینترنتی یک وکیل جرایم سایبری باید دارای ویژگی ها و مشخصه های بارزی باشد. برخی از این ویژگی ها عبارت‌اند از:

●       نسبت به مسائل حقوقی و قوانین مرتبط کاملاً مطلع و آگاه باشد.

●       دارای اطلاعات کافی درباره انواع جرایم اینترنتی و فضای مجازی باشد.

●       با فرایند طرح دادخواست و شکایت و همچنین ارائه آن به مراجع قضایی آشنایی داشته باشد.

●       وقت شناس باشد و در زمان مقرر در دادگاه حاضر شود.

●       شجاعت و نترس باشد و از تهدیدات احتمالی از سوی طرف مقابل پرونده واهمه نداشته باشد.

● از احساس مسئولیت بالایی برخوردار باشد و خود را در مقابل موکلش مسئول بداند.

●       صبور باشد و از انجام اعمال غیر ضروری و نامناسب بپرهیزد.

● از وجدان کاری بالایی برخوردار باشد.

شرایط موفقیت وکیل جرایم رایانه ای

وکیل جرایم سایبری زمانی موفق خواهد شد که بتواند در خصوص جرائم سایبری فعالیت مناسب و گسترده ای داشته باشد. همچنین آگاهی کافی از روش های ارتکاب چنین جرائمی داشته باشد و با انواع ترفندهای مجرمان برای فرار از دست قانون آشنا باشد. به طور کلی چنین وکیلی زمانی در کار خود موفق خواهد بود که بر تمام جوانب و زوایای پرونده مسلط باشد و بتواند در فرصت مناسب بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

دلیل ضرورت مراجعه به وکیل جرایم سایبری

شرایط موفقیت وکیل جرایم رایانه ای

دلیل اهمیت و ضرورت استفاده از وکیل جرایم سایبری بسیار ساده و روشن است. در یک کلام می توان چنین گفت که به دلیل استفاده روزافزون از اینترنت و بسترهای متنوع آن شاهد بروز تخلفات مختلفی در این فضا هستیم. بنابراین ممکن است به عنوان یک کاربر و یا فعال در این فضا درگیر جرائم و افراد مجرم شویم. به همین جهت امنیت جانی و مالی خود را از دست بدهیم و قادر به محافظت و دفاع از خود نباشیم. علاوه بر آن با راه های قانونی جهت طرح شکایت در زمینه احقاق حق خود آشنایی نداشته باشیم. در اینجا است که لزوم مراجعه به چنین وکیلی احساس می شود.

همچنین بدون وکیل جرایم سایبری قطعاً درصد موفقیتمان در مراجع قضایی بسیار پایین خواهد بود. لازم است این نکته را در نظر داشت که در صورت عدم اثبات جرم، دعوای ما از لحاظ قانونی افترا تلقی می شود. در این صورت نه تنها به حقوق خود دست پیدا نمی کنیم بلکه عواقب بسیار خطرناکی گریبان گیرمان خواهند شد.

بهترین نوع دفاع به وسیله وکیل متخصص جرایم رایانه ای

مناسب ترین و ایده آل ترین نوع دفاع از سوی وکیل جرایم سایبری تعیین استراتژی دعوا است. به این معنی که دفاع از موکل را به نحوی انجام دهد که در نهایت به احقاق حق او منجر شود. برای این منظور لازم است تمام آن چیزی که به عنوان مدرک و ادله جمع آوری کرده است را در زمان مناسب تسلیم مقام قضایی کند. لازم به ذکر است که وکیل باید دادخواست تنظیم شده را به صورت کتبی تسلیم مراجع قضایی کند. همچنین تمام شواهد و قرائن را ضمیمه آن کند تا روند رسیدگی به پرونده در کانال قانونی قرار بگیرد.

سخن پایانی

جرائمی که در فضای مجازی و اینترنتی رخ می دهند بسیار وسیع و متنوع هستند. بنابراین لازم است یک وکیل جرایم سایبری تمامی آن ها را بشناسد و در این باره چند قدمی جلوتر از مجرمین باشد. بنابراین در صورت نیاز به داشتن چنین وکیلی بهتر است از سابقه و تجربه و دانش او در این زمینه اطمینان حاصل کنید. در این صورت می توان با خیالی آسوده وکالت خود را به او سپرد و نسبت به دریافت حقوق خود امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *