وکیل دعاوی تجاری

همه چیز درباره وکیل دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری یک وکیل پایه یک دادگستری است که طی سال های اخیر به شدت فعال و معروف شده است. زیرا وسیع بودن حوزه تجارت و زد و بندهای ایجاد شده در آن سبب ایجاد مناقشات و اختلافات متعدد میان افراد شده است. علاوه بر آن مراکز تجاری عظیم برای پیش برد اهداف و برنامه های خود همواره به افرادی متخصص و با تجربه در زمینه قانون و حقوق نیاز دارند. بنابراین طبیعی است که به دنبال استخدام چنین وکیلی برای دست‌یابی به اهداف خود باشند. اما واقعاً این وکیل چگونه وکیلی است؟ و چه وظایفی بر عهده دارد؟ و مزایای استفاده از دانش و تجربه او چیست؟ جواب این پرسش ها و بسیاری پرسش های دیگر را در متن ذیل خواهیم داد.

دعاوی تجاری چیست؟

وکیل دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری دعواها و شکایت مرتبط با امور تجاری را شامل موارد و مسائل ذیل می داند.

●       سو استفاده از اختراع ثبت شده به نام دیگران.

● کپی طرح های صنعتی.

● نقض و زیر پا گذاشتن حقوق علائم تجاری.

● باطل شدن گواهینامه علامت تجاری بنا به دلایل خاص.

●       باطل شدن ورقه اختراع ثبت شده.

● ابطال گواهینامه و تصدیق طرح های صنعتی.

●       درخواست مطالبه وجه چک.

●       باطل شدن صورت جلسه هیئت مدیره.

وکیل دعاوی تجاری کیست؟

وکیل دعاوی تجاری به وکیلی گفته می شود که در خصوص مسائل تجاری دارای دانش و تجربه ای بالا است. بنابراین قادر است وکالت افراد را در خصوص پرونده ها و دعواهای تجاری بر عهده بگیرد. همچنین او با تکیه بر توانایی خود در زمینه حل مسائل تجاری قادر است در مراجع قضایی به دنبال گرفتن حق موکل خود باشد. علاوه بر آن او شخصی است که تسلط بالایی بر قوانین تجاری دارد. همچنین چنین وکیلی به خوبی با انواع کسب و کارها و شرکت‌های تجاری آشنایی داشته و آئین نامه های مربوطه را از بر است.

چه دعواهایی نیاز به دخالت وکیل دعاوی تجاری دارند؟

به طور کلی برای رسیدگی به تمامی امورات و موضوعات تجاری وجود یک وکیل دعاوی تجاری لازم و ضروری است. اما در برخی از موارد این نیاز به شدت احساس می شود که از آن جمله می توان به دعواهای ذیل اشاره کرد.

● دعوای شرکت ها.

● مالکیت فکری.

●       دعوای شرکت ها با افراد حقیقی.

●       دعوای مراکز تجاری با افراد حقیقی و حقوقی.

●       پرونده های مالکیت معنوی.

چگونگی اعطای وکالت به وکیل دعاوی تجاری

چگونگی اعطای وکالت به وکیل دعاوی تجاری

یکی از مسائل مهمی که در خصوص رسیدگی به پرونده های تجاری مطرح است نحوه دادن وکالت به وکیل دعاوی تجاری می باشد. بر خلاف اعطای وکالت در سایر بخش ها دادن وکالت به وکیل تجاری دارای فرایند خاصی است و به راحتی استخدام وکیل در حوزه های دیگر نیست. اعطای وکالت به یک وکیل تجاری باید از سوی افرادی صورت بگیرد که در رأس شرکت یا امور تجاری مربوطه قرار دارند. سپس لازم است به صورت قانونی وکالت او به ثبت برسد. حتی در خصوص شرکت های تجاری باید دادن وکالت به صورت رسمی در روزنامه های کثیرالانتشار اعلام شود.

نقش مدیر تجاری در رسیدگی به امور شرکت ها

پیش از هر چیز لازم است بدانید یک وکیل دعاوی تجاری بعد از اخذ وکالت از سوی شرکت مربوطه به صورت غیر مستقیم در امور مالی آن دخالت می کند. چنین وکیلی قادر است در مورد مسائل مالی و میزان سود و زیان راهنمایی های ارزنده ای در اختیار افراد و هیئت مدیره قرار دهد. نکته بسیار مهم بعدی که تنها از عهده یک وکیل تجاری بر می آید موضوع مالیات شرکت ها است. چنین وکیلی می تواند مشاوره های مثبتی در این باره به افراد ارائه دهد. همچنین وکیل قادر است در خصوص چگونگی صدور چک توسط مدیر و یا هیئت مدیره و همچنین نحوه نگارش آن مشاوره های حقوقی بی نظیری ارائه دهد.

نقش وکیل دعاوی تجاری در کاهش شکایات مربوط به بیمه کار

کاهش دعواها و شکایات مرتبط با بیمه کار از جمله فواید انکار ناپذیر استفاده از مشاوره وکیل دعاوی تجاری است. چنین وکیلی به خوبی می تواند راجع به مسئولیت صاحبان مشاغل و مدیران در خصوص به کار گیری نیروی کار و استخدام کارمندان و کارگران مشاوره بی نقصی ارائه دهد. نحوه پرداخت حقوق و مزایای، چگونگی بستن قرارداد و پرداخت حق بیمه از دیگر موارد مهمی هستند که یک وکیل تجاری رسیدگی به آن ها را در رأس کار خود قرار می دهد.

اهمیت استخدام وکیل دعاوی تجاری

اغلب کسب و کارها و شرکت‌ های تجاری بزرگ پیش از شروع فعالیت خود اقدام به استخدام وکیل دعاوی تجاری می کنند. چنین شرکت و کسب و کارهایی به خوبی این مسئله را درک کرده اند که انجام مشاوره و کسب راهنمایی از وکیل تجاری نوعی تضمین قانونی برای فعالیتشان است. همچنین انجام چنین کاری باعث می شود تا درصد اشتباه آنان در امور تجاری به طرز چشمگیری پایین بیاید.

نکته: وکلای تجاری موظف‌اند در حل مشکلات حوزه تجارت موکل خود نهایت سعی و تلاش خود را به کار بگیرند. همچنین با تکیه بر دانش و آگاهی خود و قوانین مربوطه امورات موکلین خود را به نحو احسنت به انجام برسانند.

ویژگی های وکیل دعاوی تجاری

ویژگی های وکیل دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری باید دارای ویژگی ها و مشخصه های بارزی باشد که برخی از آنان عبارت‌اند از:

●       دارای پروانه وکالت باشد.

●       به روز باشد و از آخرین تغییرات قوانین تجاری و شرکت ها آگاه باشد.

●       تسلط کاملی بر موارد علمی و تخصصی تجارت داشته باشند.

●       از تجربه بالایی برخوردار باشد.

●       پرونده ها و دعاوی تجاری بسیاری را به سرانجام رسانده باشد.

●       دارای تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی باشد.

●       از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد.

وقت شناس و منظم باشد.

●       در زمان مشخص شده اقدامات لازم را به انجام برساند.

●       آگاهی کاملی درباره نحوه تنظیم دادخواست و شکایت داشته باشد.

سخن پایانی

در صورتی که برای پیشبرد امور تجاری خود نیاز به وکیل دعاوی تجاری دارید بهتر است پیش از هر اقدامی درباره نوع فعالیت و ویژگی های چنین وکیلی تحقیق کنید. همچنین از میزان آگاهی و دانش او مطمئن شوید. زیرا به روز بودن اطلاعات و آگاهی یک وکیل از جمله ویژگی های بارزی هستند که در دادن وکالت به او باید به آن توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *