وکیل دعاوی حقوقی

همه چیز درباره وکیل دعاوی حقوقی

وکیل دعاوی حقوقی معمولاً در پرونده هایی مانند اختلافات خانوادگی، طلاق، مناقشات مالی میان افراد، اختلافات معاملاتی و اقتصادی ورود می کند. گستردگی دعواهای حقوقی در جوامع امروزی سبب استفاده روز افزون از تخصص چنین وکلایی شده است. از طرفی دعواهای حقوقی بسیار متنوع هستند و افراد زیادی با نوعی از آن درگیر هستند. لازم به توضیح است که زمانی به حضور چنین وکیلی نیاز است که دعواهای حقوقی میان افراد به وجود بیایند. از این رو افراد برای دست‌یابی به حقوق خود و جبران خسارات وارده به وکیل حقوقی مراجعه می کنند.

مشاوره وکیل حقوقی در چه زمینه هایی است؟

وکیل دعاوی حقوقی

وکیل دعاوی حقوقی در زمینه های مختلف حقوقی قادر به ارائه مشاوره به موکل خود است. از آنجا که موضوعات حقوقی بسیار متنوع هستند بهتر است وکیل تنها در یک یا دو زمینه بخصوص فعالیت کند و در موضوعاتی که دارای تجربه و تخصص باشد اقدام به ارائه مشاوره کند. نحوه تنظیم دادخواست، نحوه دفاع افراد از خود در دادگاه و مراحل رسیدگی به دعوا از جمله مواردی هستند که وکیل می تواند در خصوص آن ها مشاوره دهد.

وکیل دعاوی حقوقی کیست؟

وکیل دعاوی حقوقی کسی است که دارای تحصیلات عالی در رشته حقوق باشد و سال ها در این زمینه اقدام به نوشتن چندین مقاله و حتی رساله کرده باشد. همچنین با پشتوانه دانش خود در موضوعات و مسائل مختلف حقوقی به شکلی کاملاً تخصصی وکالت افراد را قبول کند.

نکته: وکالت تخصصی به این معنی است که یک وکیل فعالیت خود را تنها در یک موضوع خاص خلاصه کند. از آنجا که قبول وکالت در دعواهای حقوقی به تخصص و تجربه و دانش بالایی نیاز دارد بهتر است وکالت خود را به وکیلی با سابقه و آگاه سپرد.

اقدامات وکیل دعاوی حقوقی

اقدامات وکیل دعاوی حقوقی

وکیل دعاوی حقوقی بعد از قبول وکالت موکل خود اقدامات مؤثری در جهت گرفتن حقوق او انجام می دهد. این اقدامات شامل موارد ذیل هستند:

● تنظیم دادخواست.

●تنظیم لایحه دفاعیه.

● تنظیم لایحه اعتراض به حکم بدوی.

●درخواست تجدید نظرخواهی.

● تقاضای ارجاع پرونده به کارشناسی.

●جمع آوری ادله و شواهد محکم و ارائه آن ها به دادگاه.

●دادن اطلاعات مفید و کاربردی به موکل خود.

مزایای مشاوره با وکیل دعاوی حقوقی

مشورت با وکیل دعاوی حقوقی دارای مزایا و فواید بسیاری است. به همین دلیل امروزه افراد به محض روبه رو شدن با دعواهای حقوقی پیش از هر اقدامی با یک وکیل متخصص مشورت می کنند. در جلسه مشاوره وکیل حقوقی تمامی نکات و مسائل مربوط به دعوا را بررسی می کند. سپس نتیجه را به اطلاع موکل خود می رساند. همچنین موکل خود را در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می دهد. در صورت مشورت با چنین وکیلی پرونده در مدت زمان اندکی به جریان می افتد. در نتیجه سریع تر به نتیجه می رسد. بنابراین از هدر رفت وقت و هزینه افراد جلوگیری می شود.

تخصص های یک وکیل حقوقی در چه زمینه هایی است؟

مزایای مشاوره با وکیل دعاوی حقوقی

یک وکیل دعاوی حقوقی می تواند در زمینه های مختلف تخصص لازم را کسب کند. انواع تخصص های حقوقی این نوع وکیل شامل موارد ذیل هستند.

● تخصص حقوقی در زمینه‌ حقوق تجارت.

●       تخصص در زمینه امور مالی.

●       تخصص حقوقی در زمینه تمامی مسائل خانواده اعم از طلاق، حضانت فرزندان، پرداخت نفقه و غیره.

● تخصص حقوقی مربوط به امور کیفری.

● تخصص حقوقی در مسائل حقوق مدنی مانند انواع قراردادهای مربوط به ارث و میراث، قراردادهای معین و غیر معین، قراردادهای حق شفعه و غیره.

اهمیت مراجعه به وکیل دعاوی کیفری

با اندکی دقت و در نظر گرفتن میزان گستردگی ارتباطات و مناسبات اجتماعی و همچنین ایجاد مناقشه و اختلاف میان افراد مختلف جامعه می توان به اهمیت مراجعه به وکیل دعاوی حقوقی پی برد. همچنین افراد جهت رفع اختلافات خود با سایر افراد مجبور هستند به مراجع قضایی مراجعه کنند. از آنجا که رسیدگی قضایی به اختلافات باید بر اساس و در چهارچوب قانون صورت بگیرد. بدهی است که رعایت این قوانین زمان بر خواهد بود. همچنین افراد عادی از تخصص کافی برای پیگیری پرونده خود برخوردار نیستند. به همین دلیل است در دادگاه نمی توانند آن طور که باید و شاید به حقوق خود دست پیدا کنند. همچنین طرح شکایت و رسیدگی به دعواهای حقوقی مستلزم صرف وقت بسیار است. به همین دلیل اغلب افراد نمی تواند وقت کافی به انجام این کار اختصاص دهند.

هزینه حق الوکاله وکیل دعاوی حقوقی

هزینه حق الوکاله وکیل دعاوی حقوقی

حق الوکاله وکیل دعاوی حقوقی بر اساس فاکتورهای مهمی تعیین و محاسبه می شود. پیش از ذکر این فاکتورها لازم است بدانید که معمولاً هزینه وکالت در حین رسیدگی به پرونده و انجام مراحل دادرسی تعیین می شود. نوع پرونده، مدت زمان صرف شده جهت به سرانجام رساندن پرونده، تخصص وکیل و سابقه او از جمله فاکتورهای تعیین کننده دستمزد یک وکیل حقوقی هستند. به طور کلی هرچه پرونده پیچیده تر باشد هزینه رسیدگی به آن توسط وکیل بالاتر خواهد بود اما یقیناً انصاف وکیل نیز در این باره بی تأثیر نیست.

تأثیر وکیل متخصص امور حقوقی بر پرونده حقوقی

بهتر است بدانید زمانی که از یک وکیل دعاوی حقوقی سخن به میان می آید. دقیقاً منظور وکیل متخصص در حوزه مسائل حقوقی است. بنابراین چنین وکیلی به طور حتم تأثیر مثبتی بر روی فرایند روند دادرسی پرونده می گذارد. وکیلی که در زمینه موضوعات حقوقی فعالیت می کند به طرز فوق العاده ای با قوانین مربوطه آشنایی دارد. بنابراین به خوبی قادر است به کمک دانش و علم خود دعوای مربوطه را تشخیص دهد. سپس متناسب با آن اقدام به تنظیم دادخواست کند. به طور حتم تنظیم یک دادخواست مناسب می تواند بر روی رأی نهایی دادگاه تأثیرگذار باشد.

کلام پایانی

وکیل دعاوی حقوقی از جمله وکلای پایه یک دادگستری است که در اغلب مواقع به صورت هم‌زمان درگیر چندین پرونده است. دلیل این امر هم تعداد بالای پرونده ها و دعواهای حقوقی است. همچنین اکثریت قریب به اتفاق وکلای دادگستری در زمینه مسائل حقوقی فعالیت می کنند. بنابراین به راحتی می توان به چنین وکلایی دسترسی پیدا کرد و پرونده حقوقی خود را به آنان سپرد. با این حال لازم است بدون تحقیق درباره سابقه و عملکرد وکیل مورد نظر از بستن قرارداد با او خودداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *