وکیل قراردادهای پیمان

معرفی بهترین وکیل قراردادهای پیمانی

وکیل قراردادهای پیمان در راستای بالا بردن کیفیت اوضاع جامعه در خصوص موضوعات پیمانکاری و رفع مشکلات و اختلافات این حوزه عمل می کند. هر فردی در هر موقعیتی مادامی که در دعاوی مربوط به پیمانکاری با مشکل مواجه شده باشد می تواند از مشاوره این نوع وکیل استفاده کند. بنابراین برای مراجعه به این وکیل و استفاده از راهکارهای حقوقی ارائه شده توسط او هیچ گونه محدودیت و مانعی وجود ندارد.

وکیل قراردادهای پیمان کیست؟

وکیل قراردادهای پیمان

وکیل قراردادهای پیمان وکیل پایه یک دادگستری است که در دوران وکالت خود تجربه های بسیاری در زمینه قراردادها و پیمان ها کسب کرده است. به همین جهت بهتر از هر کس دیگری قادر است به احقاق حقوق افراد کمک کرده و از متضرر شدن آنان جلوگیری کند. لازم به ذکر است که این وکیل آشنایی کاملی با تمامی تعهدها و ضوابط پیمان ها دارد. همچنین قادر است مناسب ترین راه حل ها و راهکارها را به افراد متقاضی ارائه دهد.

ویژگی های وکیل قراردادهای پیمان

یک وکیل قراردادهای پیمان دارای ویژگی های بارز و بسیاری است که مهم ترین آن ها برخورداری از دانش حقوقی بالا در زمینه تعهدات است. به این معنی که با قوانین و مقررات حوزه قراردادها آشنا باشد و بر آن ها تسلط کافی داشته باشد. دومین ویژگی مهم او داشتن تجربه کافی در همین خصوص است. زیرا باید با تجربه بالای خود بتواند از سد موانع و معضلات به وجود آمده بگذرد و موکل خود را یاری دهد. فن بیان قوی، آشنایی با مراحل دادرسی و انصاف از دیگر ویژگی های مهم این نوع وکیل به شمار می آیند. همچنین وکیل تعهدات باید وقت شناس باشد و در زمان مناسب بتواند مناسب ترین واکنش به امور پیش آمده را از خود نشان دهد. علاوه بر آن لازم است در تمام مراحل دادرسی پرونده در کنار موکل خود باشد و با دفاعیات خود تأثیر مثبتی بر روی رأی دادگاه بگذارد.

حق‌الوکاله وکیل قرارداد پیمانکاری چگونه تعیین می شود؟

حق‌الوکاله وکیل قرارداد پیمانکاری چگونه تعیین می شود؟

به طور کلی می توان گفت حق‌الوکاله وکیل قراردادهای پیمان بر اساس نکات و موارد متعددی تعیین می شود. معمولا وکیل بعد از مطالعه پرونده و بررسی چند و چون آن مبلغ دستمزد خود را تعیین کرده و به اطلاع موکل می رساند. میزان پیچیدگی پرونده، مراحل دادرسی، مدت زمان صرف شده توسط وکیل جهت به سرانجام رساندن پرونده از جمله عوامل تعیین کننده حق‌الوکاله این نوع وکیل هستند‌.

اهمیت مراجعه به وکیل قراردادها و تعهدات

با توجه به اهمیت بستن قرارداد در تمامی امور و کارها مراجعه به وکیل قراردادهای پیمان جهت جلوگیری از بروز مشکلات در آینده لازم و ضروری است. همچنین استفاده از دانش و آگاهی این نوع وکیل برای رفع مناقشات و مشکلات مرتبط با مسئله قراردادها حائز اهمیت بوده و نمی توان از آن صرف نظر کرد. افرادی که اقدام به تنظیم و بستن توافق نامه می کنند بهتر است پیش از هر اقدامی به یک وکیل متخصص مراجعه کنند تا آن ها را با فرایند بستن قرارداد و تنظیم و ثبت آن آشنا کند. همچنین این افراد می توانند پرسش ها و ابهامات موجود در زمینه چگونگی بستن قرارداد و ماهیت آن، وظیفه و تعهدات طرفین و بسیاری موارد دیگر را با وکیل مطرح کنند و جواب مناسب و قانع کننده ای از او دریافت کنند. لازم به ذکر است که ارائه جواب پرسش های ذکر شده نیازمند دانش و علم و تخصص بالایی است.

مشکلات قابل حل توسط وکیل قراردادهای پیمان

وکیل قراردادهای پیمان می تواند نسبت به حل مشکلات ذیل اقدام کند و در رفع آن ها به موکل یا موکلین خود کمک کند.

● ادعا یا درخواست پیمانکار نسبت به افزایش زمان و بالا رفتن پرداختی ها.

●       ایجاد اختلاف و عدم حصول توافق بر سر بعضی از موارد قرارداد و یا مفاد عهدنامه.

●       ایجاد اختلاف و تأثیرات منفی آن ها در مفاد قرارداد.

●       بروز اختلاف در جریان یک پروژه.

●       قطع همکاری طرفین قرارداد با همدیگر بر اثر بالا گرفتن اختلافات.

●       تعطیلی پروژه ها بر اثر ایجاد اختلاف میان طرفین.

● بروز خلل در انجام کارها و در نظر نگرفتن مفاد قراردادها.

انواع قراردادهای پیمان

وکیل قراردادهای پیمان باید با بهره‌گیری از مهارت و تجربه بالای خود انواع قراردادها را بشناسد و با روش های مناسب در جهت تنظیم و رفع ابهام از آن ها تلاش کند. به طور کلی قراردادها شامل دو نوع هستند که عبارت‌اند از:

●       قراردادهای مقطوع:

در این نوع از قراردادها در متن در قرارداد طرفین به صورت کلی و یا در قبال میزان کار انجام شده بر سر مبلغی مشخص به توافق می رسند.

●       قراردادهای درصدی:

در این قراردادها میزان مخارج و هزینه های لازم در متن قرارداد ذکر شده و پیمان کار از مقدار آن مطلع می شود. سپس بر اساس آن و در ازای کار انجام شده مبلغی به پیمانکار پرداخت می شود. لازم به توضیح است که مبلغ پرداخت شده تنها به عنوان دستمزد به پیمانکار پرداخت می شود.

نکته: وکیل قراردادهای پیمان در وهله اول باید خواسته های طرفین قرارداد را مد نظر قرار دهد. سپس خواسته ها را با مفاد قانونی تطبیق دهد و از قانونی بودن آن ها مطمئن شود. سپس اقدام به تنظیم قرارداد کند و تمام موارد خواسته طرفین را در آن قید کند. به طور کلی یک قرارداد تنظیم شده باید از لحاظ قانونی قابلیت اجرا داشته باشد. در غیر این صورت فاقد هر گونه ارزش و اعتباری خواهد بود. بنابراین پروسه تنظیم و بستن تعهدنامه ها به میزان بالای تسلط وکیل بر قوانین مربوطه مرتبط است. زیرا هر چه دانش و علم وکیل بالاتر باشد بهتر می تواند در زمینه اجرایی کردن خواسته های ذکر شده در قرارداد عمل کند.

سخن پایانی

وکیل قراردادهای پیمان در صورتی که در کار خود دارای تخصص و دانش کافی باشد می تواند به همه افرادی که به نوعی نیازمند انجام مشاوره با او هستند کمک کند. همچنین قادر است به افراد در زمینه حل موانع و مشکلات پرونده های پیمانکاری راهکارهای ارزنده ارائه دهد. علاوه بر آن چنین وکیلی می تواند در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه مشکلات حقوقی مرتبط را رفع و رجوع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *