مشاوره دعاوی حقوقی, وکیل پایه یک دادگستری, وکیل دعاوی پزشکی دارویی

در چه صورت می توانیم از آرایشگر خود شکایت کنیم؟

امروزه با گسترش فضای مجازی افراد به زیادی تمایل به استفاده از خدمات آرایشگرها دارند و همچنین تعداد آرایشگرها و تبلیغات در زمینه آرایشی و زیبایی نیز به علت نرخ تقاضای بالا در این زمینه زیاد شده است. با وجود این که عده زیادی در راین راه تخصص و انصاف دارند و طبق اصول و موازین فنی و بهداشتی و اخلاقی کار خود را انجام می‌دهند ناگزیر افرادی هم وجود دارند که به دور از تخصص و انصاف دست به این کار می‌زنند و مانند حوزه های دیگر شکایات در این زمینه گسترش یافته است.

مصادیق تخلفات آرایشگاه‌های زنانه چیست؟

در یک تقسیم‌بندی می‌توانیم این طور اشاره کنیم که تخلفات عمده در آرایشگاه‌های زنانه به دو دسته تخلفات صنفی و تخلفات بهداشتی قابل تقسیم است. به طور مثال گران‌فروشی و دریافت مبالغی هنگفت و  خارج از تعرفه معین و مصوب شده برای خدماتآرایشگری و زیبایی، عدم نصب قیمت خدمات در محل آرایشگاه بر روی دید مشتریان، ارائه خدمات باکیفیت پایین و لوازم بی‌کیفیت یا عدم تخصص و تبلیغ خلاف واقع از جمله تخلفات صنفی در این زمینه محسوب می‌شود که قابل پیگیری از طریق اتحادیه مربوطه این صنف می‌باشد.

برای مطالعه مقاله آیا مستاجر اماکن تجاری می تواند ملک مورد استفاده را به دیگری اجاره دهد؟ کلیک کنید.

جرایم ارتکابی توسط آرایشگاه‌های زنانه چیست؟

برخی از افعال آرایشگران می‌تواند بجز تخلف صنفی جرم نیز باشد و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده باشد که می‌توان از طریق مراجع قضایی و دادگستری اقدام به پیگیری آن نمود. به طور مثال انتشار تصاویر مشتریان در فضای مجازی بدون رضایت مشتریان، بر طبق قانون جرایم رایانه‌‌ای و قوانین خاص مجازات اسلامی جرم محسوب می‌گردد و قابل پیگرد می‌باشد. البته در صورت اعلام رضایت مشتریان ، تهیه آلبوم و جمع آوری نمونه کارها و نمایش آن به مشتریان جدید در محیط زنانه آرایشگاه از منظر قانونی اشکالی ندارد. همچنین توجه داشته باشید تزریق بوتاکس و ژل و امثال آن در آرایشگاه‌های زنانه ، مداخله غیر مجاز در امر پزشکی محسوب می‌شود و بر طبق قانون قابل پیگرد می باشد و همچنین از جمله تخلفات بهداشتی انجام شده در آرایشگاه‌های زنانه است. خدماتی مثل لیزر پوست، سولاریوم، تزریق ژل، عمل زیبایی و غیره نیازمند داشتن مجوزهای پزشکی و انجام توسط پزشک متخصص و یا نظارت پزشک متخصص است و اصولا مراکز زیبایی نباید اینگونه خدمات را ارائه کنند چرا که ممکن است لطمات بدنی جبران‌ناپذیری مانند سوختگی پوست، ایجاد عفونت، صدمه به چشم هنگام انجام خدمات مرتبط با ابرو و غیره به وجود بیاید. این مورد علاوه بر تخلف بودن که با شکایت شاکی یا گزارش بازرسان قابل تعقیب انتظامی و پلمپ شدن واحد صنفی مربوطه می باشد، از طریق دادسرای جرایم پزشکی در تهران و دادسراها در شهرستان قابل تعقیب می‌باشد.

در چه پایگاه اینترنتی می‌توانیم واحد‌ها فاقد مجوز در تهران را گزارش دهیم؟

در سایت اینترنتی به پایگاه https://www.eazt.net که سایت مخصوص به اتحادیه آرایشگران زنانه در تهران می باشد، می‌توانید واحد‌های صنفی فاقد مجوز را با درج مشخصات و  آدرس واحد فاقد پروانه کسب گزارش دهید. در سایر شهرستان‌ها نیز می‌توانید با پیدا کردن آدرس اینترنتی واحد مربوطه یا مراجعه حضوری به اتحادیه صنفی این موارد با با ذکر آدرس دقیق و مشخصات گزارش دهید تا مرجع مربوطه نسبت به پیگیری این گزاراش اقدامات لازم را مبذول نماید.

وظیفه بازرسی صنف آرایشگران چیست؟

واحدهای بازرسی وظیفه بازرسی از اصناف مختلف و ارائه گزارش و ثبت تخلف و پیگیری‌های مربوطه در صورت مشاهده تخلف دارند و صنف آرایشگران زنانه نیز از این امر مستثنی نمی باشند. صنف آرایشگران زنانه یا اتاق اصناف ایران وظیفه بازرسی دوره‌ای از آرایشگاه‌ها را دارند و در این بازدید‌ها با برخی از این تخلفات برخورد می‌کند و نسبت به ارائه گزارش به سازمان تعزیرات حکومتی نیز اقدام می‌نماید تا پیگیری مطلوب در این زمینه انجام گیرد.

مجازات آرایشگاه‌ زنانه متخلف بر طبق قانون چیست؟

برخی از افعالی که در محیط‌های آرایشگاه زنانه رخ می‌دهد و همچنین برخی از کار‌ها که آرایشگران مرتکب آن می شوند توسط قانونگذار جرم‌انگاری شده و برای ان مجازات در نظر گرفته شده است. با توجه به جرم یا تخلف صورت گرفته مجازات‌های متعددی در نظر گرفته شده است به طور مثال پرداخت جزای نقدی، ابطال پروانه صنفی آرایشگاه، تعطیل موقت آرایشگاه و نصب پارچه تخلف صنفی، و مجازات‌هایی از این دست، برای تخلفات صنفی آرایشگاه‌های متخلف و یا مرتکب جرم در نظر گرفته شده است . همچنین در صورت ارتکاب جرم دخالت غیرمجاز آرایشگاه زنانه در امور پزشکی، امکان دارد با دستور بازپرس ویژه جرایم پزشکی، نسبت به پلمپ آرایشگاه نیز اقدام شود.

جبران خسارت شاکی توسط آرایشگاه زنانه به چه نحو است؟

شکات در ورطه اثبات تخلف یا جرم صورت گرفته می‌توانند خسارات خود را جبران نمایند و متخلف و مجرم باید به ترمیم حقوق از دست رفته شاکی طبق قانون مبادرت ورزد. به طور مثال در صورتی که مبالغی اضافه بر تعرفه از شما توسط آرایشگر دریافت شده باشد و گران‌فروشی رخ دهد شما می‌توانید با شکایت به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، خسارت خودر را دریافت نمایید. اما اگر در آرایشگاه زنانه مداخله غیر مجاز در امر پزشکی رخ داد و بر اثر تقصیر یا قصور و مداخله غیر مجاز در امر پزشکی، متحمل خسارت جسمی یا مالی قرار گرفتید، تنها راه آن طرح شکایت در دادسرای جرایم پزشکی در این زمینه می‌باشد. پس از آن با ارجاع موضوع به پزشکی قانونی، میزان دیه مشخص می‌گردد و پرونده جهت رسیدگی به اتهام دخالت در امر پزشکی و تاسیس مرکز درمانی بدون اخذ مجوز، پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا، با صدور قرار جلب  به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع خواهد شد و پس از صدور حکم قطعی در این زمینه می‌توانید در دایره اجرای احکام دادگستری مبلغ معین شده خسارت و دیه خود را دریافت نمایید.

نکات مورد توجه جهت پیشگیری از موارد ذکر شده در انتخاب آرایشگاه زنانه چیست؟

امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی و تبلیغ‌های خلاف واقع و تخلفات متعددی که در اخبار می‌شنویم و یا همچنین مشکلاتی که برای اقوام و آشنایان در این زمینه‌ها رخ می‌دهد باید در انتخاب یک مرکز زیبایی و آرایشی معتبر توجه و وسواس زیادی به خرج دهید تا از مشکلات متعدد و گاهی جبران‌ناپذیر در این راه رخ می‌دهد، جلوگیری نمایید. توجه داشته باشید قبل از استفاده از خدمات مراکز زیبایی، در سامانه نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، شناسه صنفی مرکز مورد نظر را استعلام نمایید و از رسمی بودن و تحت نظارت بودن واحد صنفی مورد نظر اطمینان خاطر پیدا کنید تا بعدها دچار مشکلات متعدد نظیر بسته شدن آن مرکز و فرار کردن صاحبان آن و غیره نشوید. آدرس وبسایت استعلام  شناسه صنفی  https://iranianasnaf.ir از هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور می‌باشد. در مورد تعرفه‌ها نیز می‌توانید تعرفه مجاز خدمات مراکز زیبایی را از سایت اتحادیه آرایشگران شهر و استان محل زندگی خود مشاهده نمایید و با آگاهی کامل از هزینه ها، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنید .

برای مطالعه مقاله طلاق به علت زگیل تناسلی چگونه است؟ کلیک کنید.

آیا نیاز به حضور وکیل در شکایت از آرایشگر و آرایشگاه زنانه وجود دارد؟

بله، به خوبی می‌دانید که چنین پرونده هایی به علت تنوع و تفاوت‌های جزئی که با یکدیگر دارند نیاز به بررسی وکیل متخصص جرایم پزشکی جهت طرح پرونده جرایم پزشکی و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی به دادسرای مربوطه و یا اقدام به شکایت در دادسرای امور رایانه‌ای جهت رخ دادن جرایم رایانه‌ای توسط سالن آرایشی می باشند که امری تخصصی و با دانش فنی بالا می‌باشد. در صورت استفاده نکردن از خدمات و تخصص چنین وکلایی ممکن است ضرر های جبران‌ناپذیری به شما تحمیل شود. یک وکیل متخصص به خوبی می‌تواند مراجع قضایی را در این موارد اقناع نماید .

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *